News

Tworzenie modeli w Hytale + filmy

Niedawno powstały blog to perełka dla fanów modów i interesujących się animacją graczy! Jak mówi Elisee, twórca poniższego narzędzia – programowanie i tworzenie gier to czarowanie komputera, a wraz z Hytale magia urzeczywistnia się


Dzisiejszy artykuł jest poświęcony „Hytale Model Marker”, czyli narzędziu do tworzenia, animowania i teksturowania modeli w grze.

Historia twórców narzędzia (Co było pierwsze?)

Elisee Maurer – już w 2011 roku rozpoczął pracę nad programem zwanym CraftStudio. Jego celem było stworzenie narzędzia do tworzenia modeli, który byłby prosty i dawał dużo możliwości.

Bilou był jednym z pierwszych osób które zakupiły CraftStudio i tworzyły w nim. Razem stworzyli modele do kilku gier i przyszedł czas na jeszcze większy rozwój programu. Chcieli stworzyć modele modularne. Wtedy właśnie dowiedzieli się, że Hytale wykorzystuje CraftStudio! Mimo możliwości programu wciąż niektórych ważnych funkcji brakowało.

Rozwiązaniem tego problemu było zatrudnienie Elisee i Bilou. Od tego czasu, wszystkie modele postaci i przedmiotów były tworzone w poprawionej wersji zwanej Hytale Model Marker.

Czym jest Hytale Model Marker?

To narzędzie pozwalające na tworzenie modeli, kolorowanie ich (teksturowanie) oraz animowanie. A wszystko to w jednym narzędziu. HMM pozwala nam z jednego punktu, bez dodatkowych oprogramowań zarządzać zawartością gry. Twórcy chcieli, by modele mogły wykonać nawet gracze, którzy nie mają doświadczenia z programowaniem tego typu rzeczy. To już kolejny raz, kiedy Hytale pokazuje nam otwartość na szerokie grono graczy. Narzędzie będzie zarówno wykorzystywać zasoby już dostępne w grze, jak i pozwalać na tworzenie od zera.

Jak tworzyć modele?

Jak mówi Elisee, to tylko pudełka! By tworzyć własne modele wystarczy odpowiednio je powiększać/zmniejszać czy rozciągać. Cały system opiera się na „cuboidach” i płaszczyznach, czyli właśnie pudełkach i powierzchniach 2d. Daje to dużo więcej możliwości niż tworzenie modeli na podstawie samych „pudełek” a całość staje się wizualnie spójna.

Poniżej przykład od artysty „Xael”, który stworzył nowy miecz!

Całość zajęła – mniej niż 30 minut! Wygląda prosto? I właśnie takie ma być!

Animowanie

O ile miecz po stworzeniu jest od razu gotowy do zaimplementowania w grze, tak w przypadku stworzeń trzeba jeszcze dodać animację. To właśnie animacja dodaje modelom życie! Zobaczmy jak wygląda proces animacji. Poniżej praca „NinjaCharlieT” który wykonał animację dla Zombie.

Wprawnemu animatorowi zajęło to ledwie 20 minut!

Modułowe elementy postaci

Ponieważ modele w Hytale są złożone z modułów, łatwo możemy podejrzeć jak postać będzie wyglądać z nowym ekwipunkiem, lub fryzurą. Zobaczmy to na przykładzie Zombie.

Kompletna Współpraca

Artyści tworzący modele mogą tworzyć własne przestrzenie twórcze, gdzie każda z form tworzenia (modelowanie i teksturowanie) dzieje się w czasie rzeczywistym. Developerzy porównują to do Dokumentów Google, gdzie jednocześnie w jednym dokumencie może pisać wiele osób. Najłatwiej jednak wytłumaczyć to przez pokazanie wam poniższego filmu!

Widać tutaj działanie własnie tej fukcji rzeczywistej współpracy. Zauważcie, że model animowany przez Elisee nabiera kolorów w tym samym momencie w którym Xael nakłada kolejne piksele.

My jesteśmy podekscytowani tym co oferuje Hytale Model Marker i z pewnością będziemy tworzyć własne elementy gry. A co wy o tym myślicie? Wydaje się łatwe, czy wciąż nie przekonuje was to do tworzenia własnych elementów świata?