Koncept arty są podstawą tworzenia wyglądu gry. To na ich podstawie graficy i programiści tworzą finalny wygląd miejsc czy stworzeń. Dziś przedstawiamy wam Xaela, grafika zespołu pracującego nad Hytale.
Strefa 1
Poniższe filmy przedstawiają zmagania artysty nad trzema różnymi artami, a wtóruję im dźwięk muzyki skomponowanej przez Oscara Garvina. Programy jakich użyto to ProCreate app (dostępna na ipad) oraz Photoshop.
Jak opowiada Xael, tworząc powyższą grafikę chciał znaleźć odpowiednią „magiczną” paletę barw. Klimat stworzyły tu zielenie połączone z chłodnym niebieskim, oraz brąz. Jest dosyć mrocznie, jak to na bagnach bywa, jednak świetliki i ciepłe odblaski światła dodają miejscu magii. Widzimy tutaj również dom Kweebecków, a na pierwszym planie jednego z bagiennych potworów z którymi zetkniemy się podczas gry. Połączenie kanciastych kształtów z realistycznymi obiektami daje naprawdę niesamowity efekt!
Strefa 2
Tym razem Xael prezentuje nam fragment pustyni. Jego celem była zmiana znanego nam wizerunku pustyni, na bardziej klimatyczny, upalny, samotny. Rozpoczął pracę od wielkich brył mając w głowie cały plan. Rysując początkowo nic nie przypominające kształty, oczami wyobraźni wiedział już co będzie rośliną,, co niebem, a co skałami. Widzimy tu proces „modelowania” obiektów. Zmiana znanego nam niebieskiego nieba na pomarańczowe ma odzwierciedlać uczucie upału. Początkowa grupa ludzi została zmieniona na samotnego wędrowce, by jeszcze bardziej podkreślić klimat strefy pustynnej. My jesteśmy zachwyceni!
Varyn
Ta grafika zajęła Xaelowi znacznie więcej czasu. To dlatego, że Varyn jest bardzo ważną postacią w fabule gry. Jest czymś w rodzaju demona, oraz posiada własną armię sługusów. Na filmie widać kilka podejść artysty do nadania kształtu Varynowi. Gdy znalazł satysfakcjonującą kompozycję zaczął nadawać jej więcej szczegółów. Potwór ten nie pochodzi z planety Orbis, więc musiał różnić się od innych istot. Stąd zielona skóra. Początkowo „moc” którą włada Varyn również miała być koloru zielonego, jednak gryzło się to z resztą kompozycji. Tak powstała purpurowa „Pustka”, zło którym Varyn włada. Przez długi czas demoniczny stwór nie będzie zagrożeniem, jednak gdy już się z nim spotkamy – jego moc będzie ogromna! Dokładnie tak, jak pokazuje go grafika!