News

Serwery w Hytale! Jak to będzie wyglądać?

Jak wygląda technologia serwerów w grze? Czy skomplikowane będzie zakładanie nowych światów do grania ze znajomymi?


Developerzy odkryli przed nami bardzo ważną kartę. Języki programowania. Cytując prosto z bloga: „Hytale’s client is written in C#, and servers run on Java.”

Sam klient gry pisany jest w języku C#, podczas gdy serwery odpalane są za pomocą Javy. Java znana jest nam doskonale właśnie z Minecrafta. Twórcy gry wybrali tę technologię między innymi przez swoje ponad 6-cio letnie doświadczenie z pisaniem w Javie. Wiele osób lubujących się w pisaniu modów i pluginów w Miencrafcie na pewno doceni ten fakt. Z punktu widzenia optymalizacji, ekipa Hytale musi mocno postarać się by gra działała bez zarzutów.

Zakładka „Serwery”

Wyżej widzimy koncept zakładki służącej do wyszukiwania serwerów. Ich twórcy otrzymają możliwość umieszczania własnych grafik, opisów, nowości serwerowych, a także wyboru obsługiwanych języków, czy przede wszystkim tryb serwera. W zakładce znajdziemy listy serwerów, które będziemy mogli dowolnie sortować, na przykład na podstawie popularności.

W zakładce tej znajdziemy również serwery na których obecnie znajdują się nasi znajomi i bez problemu będziemy mogli do nich dołączyć. Hytale stawia na prostotę, więc dołączenie do gry ze znajomymi będzie proste!

Serwery z własną zawartością

Największym zaskoczeniem jest łatwość wchodzenia na serwery zmodyfikowane przez ich twórców. By wejść na serwer w którym zostały dodane modele, lub zmienione zostały tekstury czy animacje – nie trzeba pobierać specjalnych paczek czy klientów. Klient Hytale automatycznie pobierze wszystkie brakujące elementy co pozwoli na łatwe dołączanie i przełączanie się pomiędzy serwerami.

Powyżej film pokazujący wczytywanie się serwera.

Całość prezentuje się naprawdę przyzwoicie.  A co Wy o tym myślicie? Czy wybór Javy to dobry pomysł?