News

Interface w HYTALE – Głód, sojusznicy i mana?

Interface to na pewno jeden z bardziej znaczących elementów gry. Musi być intuicyjny, nie przeszkadzać w odbiorze samej rozgrywki, jednocześnie będąc naszą największą pomocą. Co zaoferuje w tej kwestii Hytale?


Zmiany w interfejsie?

Zacznijmy od tego, co było nam już pokazywane prawie rok temu. Mowa o wyglądzie UI zaprezentowanym w blogu dotyczącym właśnie wyglądu interfejsu.

 

Mamy tu szybki wgląd na craftowanie broni. Widzimy wiele rozwiązań, które łatwo nam rozszyfrować, a także kilka zagadek. Omówmy je po kolei!

W okienku naszej postaci od razu zauważymy swój avatar wraz z obecnie noszonym wyposażeniem.

Widzimy okienka na hełm, rękawice, napierśnik oraz spodnie. Nie widać jednak okienka na buty, wiec możliwe, że okienkiem tym jest to z narysowanymi rombami/krzyżykiem.

Widzimy też 4 sloty z narysowanymi pierścieniami, gdzie prawdopodobnie będziemy umieszczać wszelkiej maści pierścienie, medaliony, kamienie – które będą stanowić jedno ze źródeł bonusów. Jakich na przykład?

By odpowiedzieć na to pytanie, przyjrzymy się ikonkom poniżej.

Serce pokazujące zdrowie (mamy go 100 na początku gry), serce z plusem oznaczające najpewniej dodatkową ilość zdrowia z przedmiotów, i… i właśnie. Czym jest kolejna niebieska ikonka? Bazując na trailerze i samych blogach można wywnioskować, że oprócz fizycznej broni w grze znajdziemy szereg broni magicznych i zaklęć (w tym książki! jak w terrari?). Biorąc to pod uwagę obstawiamy coś w rodzaju energii magicznej/many.

Kolejna rubryczka  pokazuje nam kolejne statystyki takie jak pancerz, atak (+15 prawdopodobnie pochodzi z obecnie wyposażonego miecza), szybkość bądź zasięg ataków oraz moc magiczną. A przynajmniej tak wydaje się na pierwszy rzut okiem.

Ekwipunek, lepiej czy gorzej?

Na pierwszym screenie pokazany jest również sam ekwipunek, składający się z dwóch części podobnie jak w przypadku Minecrafta, czy gier na jego podstawie bazowanych. Również mamy tu 9 slotów głównych (tych które widzimy w gdzie przy wyłączonym EQ), jednak samych slotów jest o 9 więcej niż w Minecraftcie. Hytale kładzie nacisk na  zwiedzanie świata i eksplorację, więc większa ilość slotów jest tu bardzo zrozumiała.

Samo tworzenie broni zostawmy na inny artykuł, a tym czasem przejdźmy do wyglądu UI po wyłączeniu ekwipunku.

 

Tym razem mamy świeży rzut ekranu i warto wspomnieć o jednej małej różnicy. Są to ikonki w prawym dolnym rogu. W ciągu tego roku dodano nową, a także ukryto przypisane do nich przyciski (dosłownie ukryto, bo screeny z artykułu ze stycznia są już niedostępne na samym blogu Hytale!).

Mamy tu od końca zaczynając (pod dawnym T) ikonkę uściśniętych dłoni, która prawdopodobnie będzie otwierać menu RELACJI Z NPC! (Czyżbyśmy mogli decydować o stosunkach z innymi rasami? O.o), Worek pod E oznaczający na pewno ekwipunek (z angielskiego skrótu EQ), Różę wiatrów, która będzie włączać mapę, a także księgę, która wygląda jak typowa księga questów/osiągnięć. Jednak co z nowym sztandarem? Za co może odpowiadać? Jeśli faktycznie będziemy mogli dbać o sojusznicze stosunki, to może sztandar będzie pokazywał podbite obozy wrogów? Scaraki? Outlanderzy(Obcy)? Obozy Varyna? Albo bardziej pozytywnie – sztandar pokaże nam gildię, przynależność? Na to jeszcze poczekamy!

Życie, głód i mana?

No i czas na ostatni, jednak bardzo istotny aspekt – paski zdrowia i.. no właśnie. I czego?

Na pokazanym wczoraj fragmencie gameplayu (znajdziecie go klikając o TUTAJ) zobaczyliśmy, że czerwony pasek odpowiedzialny za zdrowie regeneruje się dosyć szybko. Czy zatem musimy jeść by uzupełnić życie? Wydaje nam się, że nie. Część osób na reddicie uważa, że za głód odpowiedzialny będzie  złoty pasek podzielony na 3.

Niebieski pasek wydawał nam się początkowo maną, jednak na filmie z gameplayem mimo używania magicznej księgi – oba paski są nieruchome. Możliwe więc, że czym one są dowiemy się dopiero w specjalnym blogu bądź już w samej grze.

Ciekawy jest jeszcze mały szczegół. Na screenie widać, że jeśli trzymamy w ręce spory przedmiot, nasza postać trzyma go w obu rękach. Rzecz tę widzieliśmy również w trailerze, w momencie, gdy n na ujęciu z farmy jedna z postaci targała blok. Nie wiadomo, czy będzie to jakoś spowalniać, ale na pewno takie małe szczegóły dodają grze uroku!

 

Jeśli dobrnęliście do tego momentu, dajcie nam znać czy podoba wam się obecny styl interfejsu!