Twórcy po raz kolejny udowadniają, że produkcja, nad którą pracują będzie dopieszczona w najdrobniejszych szczegółach. Także słuchawki na uszy! Oto jak prezentuje się dźwięk w HYTALE!
Magia w dźwiękach!
Przygoda się zakończyła, właśnie wracamy z kilku godzinnej wyprawy, w plecaku zalegają zdobyte skarby, nasze zdrowie ledwie trzyma się w ryzach, jedyne o czym marzy nasza postać to ciepłe łóżko i mikstura życia. Siedzimy więc w naszym zbudowanym domku, za oknem szaleje nawałnica, a w naszych słuchawkach dudni dźwięk opadającego deszczu. Można serio poczuć się jak w odległym świecie fantasy pomimo voxelowej grafiki. Do tego dołóżmy dynamiczne zmiany w szumach – dźwięk z zewnątrz jest realistycznie tłumiony gdy jesteśmy wewnątrz budynku.
Następnie mamy dżunglę, zwróćcie uwagę na detale dźwiękowe w tej lokacji. Mamy tu charakterystyczne odgłosy ptactwa, gąszczu trawy czy ropuchy. Wszystko co pozwoli nam poczuć klimat gęstego zalesienia. Dodatkowo twórcy chwalą się zmiennym rodzajem udźwiękowienia w zależności od sytuacji w jakiej się znajdujemy. Przykładowo, ptaki mogą odlecieć pod wpływem wiatru bądź naszych działań w pobliżu, co przełoży się na wyciszenie otoczenia. Czyżby na podstawie samych dźwięków dałoby się wyczuć nadciągające zza drzew zagrożenie?
Same jaskinie choć na pierwszy rzut oka wydają się bezdźwięczne, to w oddali zawsze usłyszymy szumiący wiatr, trzaskające ogniem pochodnie, opadające kamyki, a w niektórych miejscach dodatkowe dźwięki jak organiczne mlaskanie narośli na ścianach. Z pewnością te dźwięki u niejednego wywołają ciarki na plecach.
To pokazuje jak bardzo dźwięki budują tożsamość każdej z lokacji. Wiatr szumiący w słuchawkach i organiczne odgłosy dochodzące głęboko z jaskini na pewno sprawią, że nie raz poczujemy się nieswojo. Oczywiście twórcy mają też inne, dźwiękowe sposoby, by pokazać graczom, że zapuszczanie się głęboko do jaskiń nie jest dobrym pomysłem. Obejrzyjcie klip poniżej!
Głośny ryk nieznanego stwora, a to tylko przedsmak tego co szykują twórcy!
Oczywiście developerzy zaznaczają, że na potrzeby prezentacji klipy mają podbite dźwięki celem ich lepszego wytłuszczenia i identyfikacji. Jedno jest pewne – połączenie genialnego soundtracku Oscara Garvina i realistycznych dźwięków otoczenia da nam klimat przygody na jaki czekaliśmy od dawna!
A co wy sądzicie o pracach nad udźwiękowieniem gry? Napiszcie nam w komentarzu.