News

Bronie w świecie gry

System walki w wielu przypadkach decyduje o sukcesie lub porażce gry. Nie jesteśmy zatem zdziwieni, że prace nad tym aspektem gry ciągle trwają. Jednak pewne rzeczy zostały już przez twórców zaprezentowane.


W oczekiwaniu na nowe blogi gracze przeszukują koncept arty szukając informacji. Tym razem omówimy koncepcje broni a także screeny przedstawiające pracę nad interfejsem ich tworzenia.

Na pierwszy ogień poniższa grafika

Już przy pierwszym spojrzeniu widzimy różnorodność przedmiotów służących do walki. Dla fanów Minecrafta nowością będą bronie magiczne, których będą prawdopodobnie trzy formy. Zaklęte ostrza, różdżki rodem z Harrego Pottera, lecz także magiczne kostury. W artykule omawiającym żywioły (Przeczytasz go tutaj!) wspomnieliśmy, że będą one ważną częścią działania świata. Widzimy wyżej między innymi bąbelki wody przy mieczu, czy pióra przywodzące na myśl żywioł powietrza. Nie wiadomo obecnie w jaki sposób żywioły te będą pozyskiwane, ale z pewnością będą elementem tworzenia broni.

Dowiadujemy się też o „Thorium” czyli pierwiastku „Tor”. Twórcy chcą odejść od znanej nam koncepcji opartej na żelazie, złocie i diamentach by gra mimo swojego pochodzenia nie była usilnie porównywana z Minecraftem. Osobiście uważamy to za dobre posunięcie!

Przedstawione zostały również noże. Czy krótkodystansowe bronie sprawdzą przeciw różnorodnym stworom w grze?

Druga grafika jest dużo bardziej dopracowana. Widzimy tu nie tylko przedmioty stricte ofensywne, ale także tarcze obronne.

Drugi koncept art jedynie utwierdza nas w przekonaniu, że twórcy gry przykładają wielką wagę do zapewnienia nam różnorodności. Od klasycznych mieczy, po maczety, buławy czy maczugi. Pewne bronie będą przypisane do konkretnych ras. Wyżej widzimy małego zielonego goblina z całkiem prymitywną bonią. Ciekawość zżera by dowiedzieć się dla kogo przeznaczony jest fioletowy zestaw broni w prawym górnym rogu!

Tworzenie broni

Twórca zaznacza, że metody tworzenia broni wciąż są zmieniane. 

Developerzy poinformowali nas na Blogu o swoich celach. Crafting planują umieścić bezpośrednio w menu postaci, by uczynić walkę elastyczną również dla wielbicieli PvP (Gracz kontra gracz).

Na powyższej prezentacji interfejsu widzimy, że mimo takiego urodzaju broni i ich odmian samo tworzenie broni będzie nastawione na prostotę i komfort.

Uwagę przykuwają również klasy broni! Na screenshot’cie widzimy 3 sztuki tej samej broni różnych klas. Resztę interfejsu omówimy w osobnym artykule już wkrótce!

Nim jednak będziemy mogli stworzyć broń, potrzebne nam będą schematy. Tak prezentuje się koncept interfejsu tworzenia schematów:

Wygląda obiecująco!

Na koniec grafika pokazująca propozycje opisów broni. Developerom bardzo zależy na czytelności i musimy przyznać, wychodzi im to.

Z niecierpliwością czekamy na blog Hytale poświęcony szczegółowo broniom. Co myślicie o koncepcjach i pomysłach twórcy?