News

Biomy w Hytale

Powstający świat Hytale nie przestaje nas zadziwiać, a developerzy powoli dawkują nam informacje o świecie. Co przygotowali dla nas dziś


Poniżej przedstawiamy jedną z pierwszych grafik koncepcyjnych świata Hytale:

Na grafice widzimy świat podzielony na 4 strefy. Co ciekawe, na oficjalnej stronie nazwy poszczególnych stref zostały zmienione na „Zone 1, Zone 2, Zone 3, Zone 4” co może oznaczać, że developerzy nie są jeszcze pewni nazewnictwa.

Poszczególne Strefy składają się z kilku unikalnych Biomów, a każdy z nich posiada unikalny system generowania świata, co zapewnia nam rozmaitość eksploracji. Producent podkreśla, że widoczne na grafice różnice zostały zaimplementowane w świat gry. Co to oznacza?

Oznacza to, że planeta Orbis (Tak, świat Hytale ma kilka planet! ale o tym niebawem…) różni się nie tylko na powierzchni, ale również w podziemiach. Od znanych nam z Minecrafta tuneli w Strefie Emerald Grove, przez przypominające przekrój mrowiska podziemia Howling Sands, po ukryte lasy w tunelach Devasted Lands.

Generowanie STREF

Oto widok Strefy 1 z góry.  Widzimy tu w jaki sposób generator świata radzi sobie z łączeniem poszczególnych biomów, takich jak lasy, polany, wzgórza czy wąwozy z elementami topograficznymi takimi jak jeziora, czy skaliste masy. Całość wygląda naprawdę płynnie i świeżo.

Każda strefa posiada swoje własne zestawy struktur, bloków, mobów, roślin a nawet pogody! Zobaczcie tylko na różnice w umeblowaniu w różnych strefach:

Oceany

Generator świata zadba również o linie brzegowe unikalne dla każdej ze stref. Łagodne wybrzeża lub strome klify dodają klimatu przygotowaniom do podwodnej eksploracji!

Wiele ciekawych przygód czai się także pod powierzchnią. Developerzy zdradzają, że potrzeba przygotowań by przetrwać podwodne wyprawy, a także zapewniają nas, że na najodważniejszych czekają nagrody!

Mało tego, w pewnej odległości od brzegu zastaniemy tak zwany szelf kontynentalny, który wprowadzi nas w Strefę głębokiego oceanu!

Wprawdzie fabuła Hytale nie zaprowadzi nas tak daleko, ale generator świata nie stawia nam ograniczeń. Będziemy mogli eksplorować świat bez granic!

Czy to nie wygląda wspaniale?

Dungeony i jaskinie

Jaskinie stanowić będą ważną część pozyskiwania zasobów, jednak skrywają też wiele tajemnic. Spotkamy tu wiele potworów i tajemniczych stworzeń

Dungeony są nieco inne. To zbiory pomieszczeń połączone szeregiem korytarzy, często zakończone „Finałowym Pokojem”. Zdobywanie kolejnych lochów pozwoli nam zaopatrzyć się w cenne nagrody, a same nagrody dostosowane będą do poziomu naszej postaci.

Ostatnia rzecz czyli GOTOWE ELEMENTY I STRUKTURY

Od kamyków, przez struktury drzew, aż po wielkie wieże czy dungeony. Twórcy Hytale chwalą się liczbą ponad 3,785 prefabrykatów! Generują się one losowo w świecie. Niektóre z nich występują tylko raz!

W wielu z nich znajdziemy wyzwania, cele i nagrody za ich spełnienie.

 

Jak wam się podoba obecna wizja świata Hytale? Dajcie znać!